Project 1: afgerond

28 september 2013 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Het heeft even geduurd, maar hier weer is een lulverhaal.

Zoals ik al zei de vorige keer, waren de eerste 3 dagen niet bijzonder interessant. Afgelopen week was gelukkig wel wat anders. Ik heb namelijk het eerste project alweer afgerond. Waar het over ging? Waste disposal op cruiseschepen. Ik mag er niet heel diep op ingaan (confidentiality enzo), maar het was een interessant projectje. Eerst even wat ingelezen op wetten en regelgeving omtrent waste disposal op zee, en vervolgens een interview gehad met een recycling bedrijf op Sint Maarten. Het resultaat? Een kort maar krachtig rapport over hoe de waste disposal geoutsourced kan worden, en een aantal mooie opportunities hierbij voor zowel de Port of St. Maarten als het lokale recycling bedrijf. Mn stagebegeleider was in ieder geval zeer tevreden, dus ik ben blij :-)  Hoe lang heb ik er over gedaan? Maandag begonnen, woensdag grotendeels af, donderdag en vrijdag puntjes op de i gezet in de ochtenden (weinig tijd voor meeting met stagebegeleider, dus dat duurde wat langer)

Gelijk het volgende project gekregen, en die gaat nog lastig worden. Is een onderzoek naar mogelijke import / export producten van een naburig eiland. Niet bepaald handig dat ik dat onderzoek ga doen. Ten eerste omdat ik hier totaal niet bekend ben met wat er wordt verkocht hier en wat er nog mist, ten tweede omdat ik voorheen nog nooit van dat andere eiland had gehoord.  Ik ben dus heel weinig opgeschoten in de paar uur dat ik er aan heb gewerkt vrijdag. Eigenlijk heb ik nog niks, behalve wat argumenten waarom ik dit project beter (nog) niet kan doen. Maandagochtend een meeting erover, en ik hoop dat we het project kunnen uitstellen / schrappen, want dit gaat anders echt een ramp worden.

Verder waren er heel veel cruiseschepen de afgelopen week. Iedere dag 1, behalve vrijdag. Was erg leuk om te zien, en toen de Oasis er lag (Genesis class, gigantisch dus), mocht ik zelfs de cruisepier op! Vandaag en morgen ligt er ook nog iedere dag een cruiseship (Carnival Valor en Jewel of the Seas), en maandag is het weer even rustig.

Plannen voor het weekend? Gisteravond wezen stappen met een grote groep Nederlandse studenten (15 man ofzo), vandaag nog geen idee, en morgen naar het strand. Wordt weer een lekker weekend dus :-)