De eerste werkdagen

19 september 2013 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Jullie hebben alweer even niks gehoord van mijn kant (althans, niet via dit kanaal), dus daar gaan we vandaag is verandering in brengen.

Afspraken nakomen is niet bepaald core business van de lokale bevolking. Zondagmiddag rond 3 uur zou de eigenaar van het huis langskomen om alles hier af te handelen. Uiteindelijk was ze 'slechts' 65 uur te laat, en kwam ze woensdagochtend eindelijk is langs. Deze mentaliteit is blijkbaar normaal hier op Sint Maarten, dus ik zal er maar aan moeten wennen denk ik.

Maandag- en dinsdagochtend ben ik naar Philipsburg geweest. Stonden al een paar foto's op de blog, maar heb het er nog niet over gehad. Philipsburg is een mooi stadje, en bestaat uit twee winkelstraten en een promenade welke alle drie evenredig aan elkaar lopen, verbonden door enkele zijstraatjes. En dat was dus Philipsburg, meer is er simpelweg niet. Uitzicht op zee vanaf de promenade was wel onwijs mooi! Helaas lagen er nog geen cruiseschepen, dus de stad was verder behoorlijk leeg. Beide middagen was ik van plan om naar Maho Beach te gaan, beide middagen is het er niet van gekomen omdat ik liever met mensen in Nederland ging praten en dit eigenlijk alleen in de middag kan. Gelukkig was het weer toch niet geweldig, dus ik had een goed excuus :-)

En dan was het eindelijk zover.. Woensdag! Eerste stagedag. EINDELIJK! Ik verveel me de tering hier, vooral de avonden zijn kut omdat er gewoon geen hol te doen is hier en iedereen die ik ken al ligt te pitten. Resultaat? Ik doe lekker mee, en lig meestal om 9 uur al te slapen. Komt goed uit, want dan ben ik om half 6 / 6 uur al wakker, kan ik mooi weer met het thuisfront chatten :-)   Ja, zo kom je nooit over die jetlag heen natuurlijk..

Maar ik dwaal dus af. Woensdag heb ik alleen een ochtend gewerkt. Rondleiding gehad over het haventerrein, heel veel mensen leren kennen, heel veel namen weer vergeten. Ik weet nu tenminste wel waar ik alles kan vinden. Om 12 uur mocht ik alweer naar huis. Wederom van plan om naar Maho Beach te gaan, wederom niet gedaan. Same reason as always.

Omdat ik me zo verschrikkelijk zat te vervelen thuis en ik het zo niet ging volhouden tot eind van de week, mocht ik vandaag al een hele dag komen werken ipv alleen de ochtenden (zoals we aanvankelijk hadden afgesproken voor de eerste week). Ik loop zo richting de haven (laatste stuk is lopend) en HEY! Er ligt een cruiseschip!  "Allure of the Seas". Heb een paar foto's geüpload. Was erg mooi om te zien. Ook hoe het hele haventerrein veranderde van een ghost town in een levendig dorpje. Wat een geweldige sfeer hing daar zeg. Uiteindelijk heb ik voor mijn gevoel niet bijzonder veel nuttigs gedaan. Heb een laptop van de zaak gekregen (die ik overigens níet mee naar huis mag nemen), en wat meegedacht over bepaalde onderwerpen. Ook hier was de laid back instelling duidelijk terug te vinden. Vooral niet haasten, daar is het veel te warm voor (er is gewoon airco in dat gebouw hoor :p )

Morgen ga ik 's ochtends mee in 1 van de harbour cranes om te kijken hoe het werk daar verloopt, en natuurlijk ook om mooie foto's te maken :p  's Middags ga ik me samen met 1 van de IT'ers op het eerste probleem storten: namelijk het inventariseren van de chassis (dat zijn lege vrachtwagentrailers zeg maar) die op de haven staan. Ik zag er al een hele zooi staan die rijp zijn voor het oud ijzer, dus het is hard nodig :-)   We moeten ook gelijk bedenken hoe we het vanaf nu gaan bijhouden in het IT systeem om te voorkomen dat we over een half jaar wéér mogen tellen.

Voor nu vind ik het weer ff leuk geweest. Van de week zal ik wel een verhaaltje vertellen over hoe het OV hier geregeld is. Maak je borst maar nat, want dit is nergens mee te vergelijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade